1Şiir1Şarkı


Fazla duygusal bir insan olarak böyle anlarımda içimden geçenleri paylaşmak adına blogumda böyle bir bölüme yer vermek istedim. İnşallah sizin de duygularınıza tercüman olabilirim.

Barış Manço kasetleriyle büyümüş bir çocuktum ben. Bu güzel Azerbaycan türküsünü kendisinden dinlemek ayrı bir tat veriyor bana. Aslını merak edenler için ben Rashid Behbudov'dan dinlemiştim.

 Bir de Barış Manço'nun konserde söylediği versiyon var ki o da bambaşka. Ne kadar koca yürekli bir insan olduğunu bir kez daha anlıyoruz o konserde. Orada bulunan insanları çok şanslı buluyorum.  

Ne kadar manalı sözler öyle değil mi? Hele bir de hissederek dinliyorsa insan, yaşıyorsa şarkıyı...
Ben bu gece bu şarkıyı adeta yaşıyorum. Sanatçımıza Allah'tan rahmet diliyorum.

Seçmiş olduğum şiiri de bir o kadar anlamlı buluyorum. Kıymetli Şairimiz Cemal Safi'den...
Bir de şiir okumasını dinlemelisiniz ki apayrı...

Ancak videolu versiyonunu yayınlamak istemedim. Kendisi bir programa konuk olmuş fakat orada bulunan sözde ''sanatçı''ların tutum ve davranışlarını beğenmediğim için paylaşmak istemedim. Merak edenler video'yu açıp ortalarından dinleyebilirler.

TEK HECE AŞK

Var mı beni içinizde tanıyan
Yaşanmadan çözülmeyen sır benim
Kalmasa da şöhretimi duymayan
Kimliğimi tarif etmek zor benim
Bülbül benim lisanımla ötüştü
Bir gül için can evinden tutuştu

Yüreğine Toroslar’ dan çığ düştü
Yangınımı söndürmedi kar benim
Niceler sultandı, kraldı, şahtı
Benimle değişti talihi, bahtı

Yerle bir eyledim tac ile tahtı
Akıl almaz hünerlerim var benim
Kamil iken cahil ettim alimi
Vahşi iken yahşi ettim zalimi

Yavuz iken zebun ettim Selimi
Her oyunu bozan gizli zor benim
Yeryüzünde ben ürettim veremi
Lokman Hekim bulamadı çaremi
Aslı için kül eyledim Keremi
İbrahim’in atıldığı kor benim
Sebep bazı Leyla bazı Şirindi
Hatırım için yüce dağlar delindi
Bilek gücüm Ferhat ile bilindi
Kuvvet benim, kudret benim, fer benim
İlahimle Mevlana’yı döndürdüm
Yunusumla öfkeleri dindirdim
Günahımla çok ocaklar söndürdüm
Mevladanım hayır benim, şer benim


Benim için yaradıldı Muhammed
Benim için yağdırıldı o rahmet
Evliyanın sözündeki muhabbet
Enbiyanın yüzündeki nur benim
Kimsesizim hısmım da yok hasmımda
Görünmezim cismimde yok resmimde

Dil üzmezim tek hece var ismimde
Barınağım gönül denen yer benim
BENİM ADIM AŞK !

Hiç yorum yok

Bu Blogda Ara

BUMERANG

Bumerang - Yazarkafe

BLOG SÖZLÜK

blog sözlük
Blogger tarafından desteklenmektedir.