Anıtkabir Gezisi



Merhaba Sevgili Takipçilerim 😊

Uzun zamandır yazmaya vakit aradığım bir gezi yazısı ile karşınızdayım. Blogumun ''Seyyah'' kategorisi eminim bu yazı ile şenlenecek. 💛

Bu yıl iki kez Anıtkabir ziyaretinde bulundum. Her gittiğimde farklı hisler yaşadım. Hem büyük lider Atatürk'ü ziyaret etmek hem de ''Atatürk ve Kurtuluş Savaşı Müzesi''ni gezmek insanda derin hisler uyandırıyor. Ankara'ya gelip Anıtkabir'i ziyaret etmeye fırsat bulamayanlar için bu yazıyı paylaşmak istedim.


Anıtkabir'e doğru ilerlerken her birinin üzerinde türleri yazılı bu yaşlı ağaçları izlemek ve o güzel havayı solumak çok güzel...


Yaklaşıyor muyuz ne? Nöbet tutan askerleri görünce mini mini bir 1. sınıf öğrencisiyken arkadaşlarımla yaptığım ziyaret geldi aklıma. Asker abilerin hareket etmesini isteyen minnacık kafalar, kim bilir neleri düşünmüştük bu yolda? İnsanın geçtiği yollardan defalarca geçmesi aslında çok özel bir şey değil mi?




Aslanlı yolun aralıklı taşları ve aslanların sayısı acaba bir şeyi temsil ediyor mu diye düşünüyorum... 263 metre uzunluğundaki bu yolda 24 aslan heykeli var ve bunlar 24 Oğuz Boyunu temsil ediyormuş. Aslanların çift çift sıralanması ise Türk milletinin birlik ve beraberliğinin sembolüdür. Taşlar ise biz zor yürüyelim diye aralıklı değil, başımız eğik bir şekilde saygıyla ilerleyelim diye böyleymiş...


İşte geldik Tören Meydanına...




...Mozole...

Müze ve Atatürk'ün kütüphanesine dair fotoğraflarla devam ediyorum.











Atatürk'ün Köpeği




Atatürk'ün kütüphanesi ile devam edelim...

 “Ben çocukken yoksuldum. İki kuruş elime geçince bunun bir kuruşunu kitaba verirdim. Eğer böyle olmasaydım, bu yaptıklarımın hiçbirini yapamazdım.”











Daha kaliteli ve fazla fotoğraf paylaşmak isterdim lakin böyle gezilerimde elimde telefonla dolaşmayı hiç sevmiyorum. O nedenle hızlı hızlı hatırlamak ve sizlere tanıtmak adına çekip hemen incelemeye geçiyorum. Mazur görün lütfen.

Atatürk'ün kitaplığından tam 3.123 kitap müzede bulunmakta. Düşünsenize kendisi çok daha fazlasına sahip ve bu kitapların çoğunu okumuş... Atatürk okumaktan gözleri kanlanan, uyumayı bile unutan bir lider... Çok sayıda dilde çok sayıda konunun ele alındığı bu geniş kütüphane bizler de gurur yaşatmalı tamam, ama utanç duygusunu da es geçmemeli bence...

Fransızca, Türkçe, İngilizce, Romence, Yunanca, Latince kitaplar... Eşyaları, tuttuğu notlar, intizamlı hayatının eşyalarına yansıması... Anlatmak için kelimeler kifayetsiz kalıyor.

Söylenecek çok söz, anlatacak çok şey var ama siz bir şekilde uğrayın derim ben. Ben rehberiniz olmaya seve seve varım! 😉

Şunu da söylemeden geçemeyeceğim. Anıtkabir'i ziyaret etmek güzel şey, genci yaşlısı herkesi takdir ediyorum lakin bu ziyaretin amacı sadece durup fotoğraf çekinmek olmamalı... Anı yaşamalı, geçmişe dönmeli, özümsemeli, hissetmeli... Orada sadece bir lider yatmıyor orada bir geçmiş yatıyor. 

Kuru kuru bir ziyaret ve sevgi ifadesinden ziyade okumalı, okumalı, okumalı... Onun kadar çok okumalı... Onun eserlerini okumalı... Tefekkür etmeli... Sorgulamalı... Anca bu şekilde geçmişin hakkını verebilir ve yeni bir gelecek inşa edebiliriz.

Sevgiler...


Kaynak:

http://www.anitkabir.tsk.tr/index.html

http://www.hurriyet.com.tr/anitkabir-in-sirlari-24069606


19 yorum:

  1. Hep gitmek istedigim yerlerden biridir Anıtkabir ❤sayende gezdim resimlerde çok güzel ellerine sağlık canım benim 😊❤hoşgeldin bu arada 😊❤sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah gezme fırsatın olur canım :) Çok teşekkür ederim. Sevgiler :)

      Sil
  2. Hep gezmek istediğim yerlerden biridir. 2 yıl önce Ankara'ya geldiğimde eski TBMM'ni gezmiştim ama zaman olmadığı için Anıtkabir'i gezme fırsatım olmadı. İnşallah bu yıl Ankaraya tekrar gitmek istiyorum. İnşallah tekrar gitme fırsatım olur ve Anıtkabiri gezebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım gezebilirsiniz. Harika bir Ankara gezisi olur.

      Sil
  3. Görsellerle destekli güzel bir yazı olmuş.Gitmeyenler gitmeli...

    YanıtlaSil
  4. Kuru kuru ziyaret olmaz .Okumalıyız,sorgulamalıyız gerçekten. Fotoğraflar da harika. Emeğine sağlık 😊

    YanıtlaSil
  5. Ne yazık ki Anıtkabir'e gelmek kısmet olmadı..Orada bulunmak eminim ki çok farklı hissettiriyordur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah bir gün gelirsiniz. Sevgiler :)

      Sil
    2. İnşallah.Gezmek görmek istediğim yerlerin başında geliyor Anıtkabir.Kısmet diyelim...

      Sil
  6. ay bi kafe var ya içinde orda çay içmek pek keyifli oluyoooo, bir de ağaçların arasında gezinmek :) bi de anıtkabir çavresinde yürüyüş yapanlar var yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kafeyi gözden kaçırmışım, bir sonraki gidişimde hemen çay içiyorum :)

      Sil
  7. Gerçekten harika bir atmosfer. Mutlaka ziyaret etmeli. Aslanlı yol da taşların neden aralıklı olduğunu bilmiyordum. Bu hususta beni aydınlattığın için teşekkür ederim. Ayrıca bu güzel ve anlamlı yazı için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Ne güzel bir sey yapmissin. Ben gidemedim henüz insallah kismet olur 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah. :) Bekleriz, bir anıtkabir gezisi planlarız belki ne güzel olur :)

      Sil
  9. sayfanızı yeni keşfettim ve yazılarınız çok hoşuma gitti inşallah uzun yıllar paylaşımlarınıza devam edersiniz ^_^ sayfama da beklerim profil resmime tıklayıp ulaşabilirsiniz :)

    YanıtlaSil

Bu Blogda Ara

BUMERANG

Bumerang - Yazarkafe

BLOG SÖZLÜK

blog sözlük
Blogger tarafından desteklenmektedir.