Bursa Günlüklerim: Mudanya Mütareke Evi Müzesi


Selamlar!

Blog'da yazamadığım süre içerisinde Araştırma Görevlisi oldum ve Bursa'ya yerleştim. Blogumu ihmal etme sebebim buydu. Güzel bir gezi yazısıyla blogumla kavuşmak istedim. 😍

Tabi ben tarih kokan şehir Bursa'yı bol bol gezmeye başladım. Mudanya gezimden de Mütareke Evini mutlaka paylaşmam gerektiğini düşündüm. Fotoğraflarla birlikte Mudanya Mütarekesinin imzalandığı bu evi gezeceğiz. Ondan evvel Mudanya Mütarekesi ve önemine biraz değinmek istiyorum.

Müdanya Mütareke Antlaşması Kurtuluş Savaşı'nın ardından imzalanan ateşkes antlaşmasıdır. İtilaf Devletlerinin mütareke çağrısının üzerine 3 Ekim 1922'de Mudanya'da görüşmeler başlamış ve 11 Ekim 1922'de imzalanmıştır. TBMM Hükümetiyle İtilaf devletleri arasında geçen görüşmelerde İsmet İnönü hükümetimizi temsil etmiştir. 

Mudanya Mütarekesi Neden Önemlidir?

*Doğu Trakya, Boğazlar ve İstanbul üzerinde silahlı bir çatışma gerçekleşmeden kontrol kazanmışız. 

* Ateşkes antlaşması TBMM hükümetiyle imzalanmış, İtilaf devletleri TBMM'nin hakimiyetini kabul etmiştir.

Antlaşmanın Önemli Maddeleri Nelerdir?

-Türk ve Yunan kuvvetleri arasındaki silahlı çatışma sona erecektir.

- Yunanlılar Doğu Trakya'yı 15 gün içinde boşaltacaklar ve bölge, İtilaf devletleri aracılığıyla 30 gün içerisinde Türk yönetimine devredilecektir.

-Barış anlaşması imzalanıncaya kadar Türk ordusu Çanakkale ve Kocaeli yarımadasında belirtilen çizgide duracak, Doğu Trakya’ya asker geçirmeyecektir.

-Barışın sağlanmasına kadar TBMM Hükümeti 8000’i aşmayacak şekilde jandarma erlerini Doğu Trakya’da tutabilecektir.

Mütareke Meydanı





İsmet Paşa'nın Odası





Mütareke'nin İmzalandığı Salon







Ufak bir eleştirim de olacak. Mütareke Evi Müzesi giriş ücreti 6 tl ve içeride odalara hiçbir şekilde girilmiyor. Odaların önü hep şeritlerle çevrili, odalardaki eşyaları daha yakından görmek isterseniz maalesef memnun kalmayacaksınız. O havayı biraz daha solumak adına daha çok görevli ile bence odalar da gezilebilirdi. Sadece kapıdan bakmak yetmiyor. O nedenle müze ücretini biraz fazla buldum... 


Güzel bir Marmara manzarasıyla şimdilik hoşça kalın...













9 yorum:

  1. Hayatınızdaki yeni adımlar hayırlı olsun. Bursa tarih kokan dokusuyla en sevdiğim şehirlerden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum. Bursa gerçekten özel bir şehir :)

      Sil
  2. Mudanya Mütarekesini sayende yeniden hatırlamış oldum.Sınırlamalar rağmen yine de güzel fotoğraflar çekmişsin :)
    İnstagramda takip ediyoruz seni :)
    Yolun açık olsun :)

    YanıtlaSil
  3. Bursa Arap Şükrü sokağı da çok hoş orayı da gezin bu da benim blogum bilgininpenceresi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Selamlar blogunu takipteyim sende blogumu takip edim yazılarıma göz atarsan sevinirim :)

    YanıtlaSil

Bu Blogda Ara

BUMERANG

Bumerang - Yazarkafe

BLOG SÖZLÜK

blog sözlük
Blogger tarafından desteklenmektedir.