Osmanlı Türkçesi-8: Bildirme Ekleri

"Bu şehr-i Stanbul ki bî-misl ü bahâdır / Bir sengine yekpâre acem mülkü fedâdır."; Şair Nedim'in beyti. Hattat Sevim Şirikçi'nin Tâlik Levhası

Merhaba,

Bildirme Ekleriyle devam ediyoruz.

Türkçede isim cümlelerinin yüklemini oluşturan bildirme ekleri şu şekilde yazılmaktadır.









Kuralları öğrendiysek hadi beraber aşağıdaki cümleleri okuyalım. :)

آق آقچه قارا كون ايچيندر.          

Ak akçe kara gün içindir.

.آچ آيي اويناماز

Aç ayı oynamaz.

.آغاچدن ماشا اولمز

Ağaçtan maşa olmaz.

.صاقله صمانى كلير زمانى

Sakla samanı gelir zamanı.

Alıştırmaları çalışalım.



Keyifli Çalışmalar...


4 yorum:

  1. Osmanlı Türkçesi öğrenmeyi bende istiyorum..
    Size başarılar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O halde takipte kalın derim. :) Teşekkürler.

      Sil
  2. Üç kuru da bitirdim. Üç yılda unuttum diye üzülüyordum:(

    Neyse ki okuyabildiğimi görüp sevindim sayenizde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay unutulacağını düşünmüyorum. :)
      Benimle birlikte tekrar edersiniz hem güzel olmaz mı? :) Sevgiler.

      Sil

Bu Blogda Ara

BUMERANG

Bumerang - Yazarkafe

BLOG SÖZLÜK

blog sözlük
Blogger tarafından desteklenmektedir.