Downton Abbey


Bugün size harika bir İngiliz dizisi tanıtacağım. Herkesin zevkine uymasa da benim gibi dönem dizilerini sevenler için izlemesi keyifli olacaktır. 

Dizi 6 sezon sürmüş, Ocak 2016'da sona ermiştir.
Imdb puanı: 8.7

Dizinin senaryosu ve sürükleyiciliği beni benden aldı. Oyuncu kadrosu müthiş. Her biri ayrı ayrı çok yetenekliydi. En çok beğendiğim oyuncular ise Jim Cartey(Carsons) ve Michelle Dockery(Mary) oldu.

Dizi Kont Rovert Crawley ve malikanesindeki hayatı anlatıyor. 1910-1920'li yıllardan bahsediyor. Dönemin İngilteresine ve hayat tarzına tanık oluyorsunuz. Crawley'in kızlarından evde yaşayan hizmetçilere kadar uzanan uzun bir hikaye bu.

Crawley ve ailesinin yaşadığı mutlu hayat Titanic'in batmasıyla yerini sıkıntılara bırakır. Aile iki varisini kaybetmiştir. Acaba bundan sonra ne olacaktır?




Eski yılları anlatan, bizi o yaşam tarzına götüren yapımlara bayılıyorum. Geçmişi savaşlarıyla, yenilgileriyle, tarihiyle biliyoruz ama acaba sosyal yaşam nasıldı diye merak edenlerdenseniz böyle diziler tam size göre.

Fazla uzatmak istemiyorum çünkü devam ettikçe spoiler verme riski artıyor. :) Çok beğendiğim dizilerden bahsettikçe bahsedesim geldiği için kısaca konuyu özetlemekle yetinmek zorundayım.

Benim puanım: 4/5
Bir puanı kırma sebebim dizinin hala final olup olmadığını anlamadığım son bölümünü yeterince beğenmemiş olmam. Devamının gelmesini diliyorum.

İyi Seyirler



Hiç yorum yok

Bu Blogda Ara

BUMERANG

Bumerang - Yazarkafe

BLOG SÖZLÜK

blog sözlük
Blogger tarafından desteklenmektedir.