Sonsuzluğun Sonu-Isaac Asimov

Selam!

Uzun zamandır blog a yazamıyorum. Hayatımda bazı değişiklikler oldu. İşe başladım, şehir değiştirdim derken yeni yeni toparlayabildim kendimi. Bu süreçte yollarda e-kitap okuyucu ile kitaplar okumaya çalıştım. Uzun zamandır okumak istediğim Asimov'a başlangıç vermem de bu sayede oldu. 😍

Öncelikle akılları karıştıran bir soru var. Asimov kitapları hangi sıra ile okunacak? Bu konuda pek çok sitede pek çok farklı sıralama vardı. Genelde listenin en başında tek kitap olarak ''Sonsuzluğun Sonu''nu gördüm ve bu kitapla başlamaya karar verdim. Başlangıç için güzel olduğunu düşünüyorum. Anladığım kadarıyla kitap ''Vakıf'' serisine bağlanıyor. Ortaya nasıl bir şey çıkacak çok merak ediyorum!

Asimov zaman yolculuğunu ele almış bu kitabında. Fakat bu öyle filmlerdekine benzeyen bir yolculuk değil. Zamanda birtakım düzenlemelerin ve değişikliklerin yapıldığı bir sistemin öyküsü. Biraz tüyler ürpertici! Çoğunlukla uzak gelecekte geçiyor öykü. 24. yüzyılda iken zamansal alan keşfediliyor ve bir süre sonra ''sonsuzluk'' kuruluyor. Öncesi ise ''ilkel zamanlar'' olarak adlandırılıyor. Zamanın dışında bulunan, bir zamanlar zaman içerisinde bir hayata sahip ancak şimdi bu sonsuzlukta görevli olan robot misali insanlar var. Bunlar ''sonsuzlar'' olarak adlandırılıyorlar. Her birinin ayrı görevleri olmakla birlikte ast-üst ilişkisi ileri düzeyde. Zamanın ilerleyişinde bazı değişiklikler yaparak savaşları, patlayacak bombaları vb. engellemeye çalışıyorlar. Ancak bu değişiklikleri zamanın seyrinde en az etkiye sebep olacak şekilde yapmaları gerekiyor.

Kitabın ana karakteri Andrew Harlan da sonsuzlukta bir teknisyen. Kıdemli Bilgisayar Twissel'ın teknisyeni. İlkel tarihe meraklı. Oldukça zeki ve bu kolay yükselmesine neden oluyor. 95. yüzyılda doğmuş ve 15 yaşındayken sonsuzlar dünyasına dahil olmuş. Harlan'ın bir türlü anlaşamadığı Bilgisayar Finge bir gün sonsuzluğa bir kadın getirir ve Harlan bu kadından nefret eder. Tüm hikaye aslında bu kadın ile başlıyor...

Sonrasını merak ediyorsanız sizi bu hikayeyi okumaya davet ediyorum. Ondan sonra yorumlaşabiliriz 😉

Aslında hem bilimsel hem oldukça felsefi bir kitap. Kitabın ismi bile insanı düşündürüyor. Her kışın sonu bahardır. Ama bahar gelince kış yok olmayacaktır. Her başlangıcın bir sonu vardır; ama sonlar yerini yeni başlangıçlara bırakacaktır. O halde sonsuzluğun sonu dediğimiz yeni bir başlangıç değil midir? 

Bilim kurgu romanı mı yalnızca bu kitap? Sanmıyorum. Peki ne olursa olsun insanların hayatlarına müdahale etme hakkını nasıl buluyor bu Sonsuzlar? Savaşlar, bombalar, kötülükler böylece bitebilecek mi? Sanmıyorum. Böyle bir düzende muhtemelen bir yerlerde bir şeyler ters gidecek...

Ben Asimov kitaplarını hangi sıra ile okuyacağım?

1- End Of Eternity (Sonsuzluğun Sonu)
Vakıf Serisi:
2- Foundation (Vakıf)
3- Foundation and Empire (Vakıf ve İmparatorluk)
4- Second Foundation (İkinci Vakıf)
5- Foundation’s Edge (Vakıf’ın Sınırı) (ilk büyük şok)
Robot Serisi:
6- Caves of Steel (Çelik Mağaralar)
7- The Naked Sun (Çıplak Güneş)
8- The Robots of Dawn (ikinci büyük şok)
9- Robots and Empire
Tekrar Vakıf Serisi:
10- Prelude to Foundation (Vakıf Kurulurken) (son şok ve artık başka kitaplar size boş ve anlamsız görünecek)
11- Forward to Foundation (Vakıf İleri)
12- Foundation and Earth (Vakıf ve Dünya)
Bütün bu kitapları okuduktan sonra seri içinde hayati önemi olmayan ama aynı gerçekliklerde geçen
Kısa Robot Hikayeleri:
*The Complete Robot
*Robot Dreams
*Robot Visions
*Gold: The Final Science Fiction Collection
İmparatorluk Romanları:
*The Stars, Like Dust
*The Currents of Space
*Pebble in the Sky



Keyifli Okumalar Dilerim...












7 yorum:

  1. Spnsuzluğun Sonu'nu yeni aldım, henüz okumadım. Seneler seneler seneler önce Vakıf serisini okumuştum . İlk kitaplarını çok sevmiştim son kitaplar için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Ama yeniden okumak istiyorum, bir de bu yaşımla okuyayım bakayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim çok daha farklı etkiler bırakacaktır. İyi okumalar :)

      Sil
  2. Daha önce duydum hatta evdede duruyor öyle, başlıyım en iyisi. Bende bloğuma beklerim, takipteyim. Mutlu huzurlu bayramlar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok ilginçti, mutlaka okuyun :) Geçmiş bayramınızı kutlarım :)

      Sil
  3. Elbette asıl sonsuzluğun ne olduğunu iyi biliyoruz çok şükür. :) Bilimkurgu romanı olduğu için çok üzerinde durmadım. Yazarın inançları muhakkak ki bizden farklı...

    YanıtlaSil

Bu Blogda Ara

BUMERANG

Bumerang - Yazarkafe

BLOG SÖZLÜK

blog sözlük
Blogger tarafından desteklenmektedir.